Çok yumurta, çok sepet: Müzisyen 2014 yılında nasıl para kazanacak?

Müzik ensdüstrisinin öldüğünü söyleyen gazete köşeleri artık eskimeye başladı. Bize bilmediğimiz bir şey söylesinler, öyle değil mi? Son on senede, büyüyen yaratıcı endüstriler ciddi darbeler aldı, müzisyenlerin geçim kaynağı olan bir çok klasik kaynaklar tamamen kurumakta ya da tökezlemekteler. Fakat biz müzisyenler, yazarlar ve oyuncular gibi yeni kazanç kaynakları bulmak için çabalamak zorundyız. Klasik kazanç modelleri üerinde internetin saha değiştirten etkileri olduğu gibi, aynı zamanda bir çok yeni fırsata da kapı aralıyor. Bu yazıyla kazanç kapasitenizi artıracak bazı yollar sunabileceğimizi umut ediyoruz.

Ödenekler

Artık bir çok ülkenin, çalışan müzisyenlere ödenek sağladığı profesyonel birlikleri var. Amerika’da ASCAP (American Society of Composers, Authors and Publishers), geçen sene 1.8 milyon ödenek sağladı. ASCAP, ödeneklerin, farklı prestij değerleri olan işlere verildiğini, aksi taktirde bu üretimlerin hayatımıza katılamayacağını söylüyor. Başvuran ve hak edenler için ödenekler gerçekten de altın değerinde. Her ülkenin sanat konusundaki ödenekleri kendi sanatçıları ve sanat üretimi için hayati önem taşıyor. Türkiye için bunu konuşmak mümkün görünmese de evrensel olarak önemine değinmek ve yeni 10 yılda bu coğrafyada da mümkün olmasını dileyebiliriz.

Performans Kayıtlarınızı Satmak

Bant genişliği yeterli olan bir websiteniz olduğunu düşünelim, sunacağınızın özel görseller & videolar için, üyelik bazlı, görüntüleme başına ücretli bir üyelik alanı eklediğinizi düşünün. Kendinize bu iş için yeterli bir kamera edinerek, ilgi çekici kayıtlar yapabilir ve yeni bir kazanç kanalı üretmeye başlayabilirsiniz. CD’ler basarak, sahne aldığınızda satabilirsiniz. Bu tarz girişimler için Pearl Jam’in pazarlama taktiklerini dikkatlice inceleyin. Belki de şimdiye dek hiçbir müzik grubu ürünlerini bu denli ihtiyatla pazarlamamıştır fakat bu sayede öyle sadık bir fan kitlesi yarattılar ki, Eddie Vedder’la savaşa gidecek kadar bağlı bir fan kitleleri var. 200.000 aktif fan ile, Ten Club, fanlarını bir ailenin parçası olduklarını hissedecek hale getirmenin en güzel örneklerinden biridir.

Kalabalık fon

Dijital çağın geçek başarı hikayelerinden biri olarak, kalabalık fon, yaratıcı endüstrilerin fenomen haline gelmiş varlıklarındandır. Müzisyenler için, Kickstarter ya da PledgeMusic, IndieGoGo, RocketHub gibi bilinen web siteleri var. Bu siteler, var olan hayran sitelerinden faydalanarak sermaye yaratma fırsatları sunuyor. Fanların size yatırım yapmalarını sağlayacak kampanyalar düzenlemek çok ciddi bir iş, fikrinizin başarılı bir kampayaya dönüşmesi ve tamamlanması için bir kaç sene gerekebilir. aktif sosyal medya ve açık görüşlü vizyon olmazsa olmaz gereklilikler: bu alanda yapacağınız her hareketi en ince ayrıntısına kadar stratejik olarak planlamak zorundasınız. Dikkat çekici bir video yaratmak en önemli şart. KickStarter gibi platformların gücü, barındırdığı geniş fan sayısı açısından önemli, bu yüzden 5 ya da 10 dolarla bile kişilerin size yatırım yapmasına fırsat vermelisiniz.

Prodüksiyon Müzik

Çoğu fotoğrafçı, ek gelirlerini popüler fotoğraf deposu sitelerinden kazanmaktadır. Müzisyenler için de durum benzer: prodüksiyon müzik, library müzik ya da stok müzik gibi. Bu siteler, hali hazırda müzik endüstrisinde büyük bir alanı kapsayan, kompozisyonlar, audio partlar, film/ televizyon ve reklam endüstrileri için ses efektleri satışı yaparlar. ImagemPM ve DeWolfe gibi şirketler bu alanın büyük oyuncularıdır ve taklit edilebilir müzikleri engellemek için çok kabalık bir kompozisyoncu ekibiyle çalışırlar. Eğer yönelmek istediğiniz alan bu ise, araştırmanızı yapın: stok müziğin kendine has metotları ve gereklilikleri vardır. Bir çok müzisyen bu alanda, network’ü güçlü olan prodüksiyon müzik kütüphanelerine satış yaparak, ürün ve eserlerini kendi çabalarıyla çıkması mümkün olmayan seviyelere çıkarmaktadırlar.

 

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s