Müzik kariyerinizi kendi elinizle bitirmek için 10 adım- Bölüm 1 (1-5 adım)

Social Media Promotion

Kariyerinizde hatalı veya eksik adımlar olduğunu fark etmenin iyi yanı bunun çok değerli bir bilgi olmasıdır, buna “test” denir. Eğer hatalı kısım işe yaramamışsa, bunu tekrarlamamanız gerktiğini bilir ve neden işe yaramadığını araştırırsınız. Fakat müzisyenler hatalı ve eksik adımları fark etdene kadar büyük zamanlar harcamış olurlar. Bu yüzden bir anlığına durun ve şunları yapıp yapmadığınızı kontrol edin:

1) Değişken olmak

Sadece canınız istediğinde mi şarkılarınızın üzerinde çalışıyorsunuz? Ya da sadece bir arkadaşınız ayarladığında mı sahneye çıkıyorsunuz? Eğer şarkılarınıza çalıştığınızın bir zaman dilimi belirtemiyorsanız ya da bir sonraki sahnenizin ne zaman olduğunu bilmiyoranız, muhtemelen kariyerinizde “çarp ve kaybet” yaklaşımına benzer bir gidişata kapılmışsınız demektir. Sahnelerinizi düzenli hale getirmeye çaışın ya da her ayın ilk günü bir demo yayınlayın. şarkı yazmak için haftanın en az bir gününü sadece kendinize ayırın. Bunlar, düzenli ve tahmin edilebilir hareketlerdir ve fanlarınızın sizinle iletişim halinde kalmasını sağlar, aynı zamanda kariyeriniz için önceliklerinizi belirlemek için yararlı ipuçları sağlayacaklardır.

2) Albümleri promosyon planı olmadan çıkarmak

Bir albümü kaydetmek için para harcayıp, tur tarihleri, çıkış tarihi ve stratejik prpmosyon planlamamak, satışların düşük olacağını ve albümün bir yatırımdan çokbüyük bir zaman ve kaynak kaybı olacağı anlamına gelir.  Bundan kaçınmak için, albümün nasıl çıkacağına karar vermeli (single, EP vb) ve yapmanız gereken tüm işleri not almalısınız. Sonra bunları aylık planlamalarla düzenlemeli ve her hafta ne yapacağınızı bilmelisiniz. Böylece, işleri tamamlamak için ne kadar süreye ihtiyacınız olduğunu görebilirsiniz. Final tarihine kadar albümün çıkışı için gerekli promosyon çalışması konusunda araştırma yapacak yeterli geniş zamanı da böylece  bulabilrsiniz.

3) Tüm gün pratik dışında bir şey yapmamak

Enstrüman çalmayı öğrenmek zaman ve çaba ister ve düzenli olarak pratik yapmak gerçekten çok önemlidir. Fakat, enstrümana çalışmak dışında, network kurmak, sahne almak ve kendinizi insanların birlikte çalışmak isteyeceği “harika klavyeci” ya da “muhteşem vokal” olarak tanıtmanız gerekir. Başka sanatçılarının önerilen gösterileine gidin ve izlediğiniz müziğin sizin tarzınıza hitap edip etmediğini sorgulayın. Hazır oraya kadar gitmişken organizatöre bu sahnede yer almak için gerekenlerin neler olduğunu sorun. Ve eğer web sitenize yeni fotoğraflar eklemeniz gerekiyorsa, oradaki fotoğrafçılarla görüşüp bir sonraki sahnenizin fotoğraflarını çekmeleri için görüşmeler yapın. Kendinizi diğer müzisyenlerin arasında tanınır kılabilirseniz, daha geniş bir networkten destek alırsınız, bu kariyerinizi güçlendirir.

4) ‘Gizemli’ görünmek için sosyal medyayı kullanmaktan kaçınmak

Bu eskiden geçerli bir taktikti. Sosyal medyadan önceki günlerde sadece plak sözleşmesi yapmak üzere çalışmak mümkündü, o zamanlar promosyon işlerini sizin yerinize plak şirketleri yapardı. Harika müzikler sunarak gizemli kalmaya devam edebiliyordunuz ve hayatınızı gözler önüne sermek zoruna değildiniz.

Fakat ne yazık ki bu artık işe yaramıyor. Eğer fanlarınızla direkt olarak temasa geçmiyorsanız, şirketlerin sizin promosyonunuzu ve dağıtımınızı almak için iştahlanmalarını sağlayacak bir takip edilme potansiyeli oluşturamazsınız. Fanlarınızın sizinle etkileşim içinde olmasını mümkün kılmalısınız, böylece onlar sizin reklamınızı yapmaya başlarlar! Eğer düzenli yazılarınıza fanlarınızın yorum yapabildiği bir fan sayfanız varsa, bu iletişim sayesinde sahnelerinize olan talep ve satışlar yükselecektir. Fanlarınız için yarışmalar düzenleyebilir, ya da iki demodan birini seçmeleri için fanlarınızdan fikir alabilirsiniz. Bir konuda fikirleri alınan insanlar, sonuçları öğrenmek konusunda daha meraklı olurlar ve kendilerini çıkaracağınız albümü almaya daha yakın hissederler.

5) Damganızı tanımlamamak

Eğer sosyal medyada düzenli paylaşımlar yapıyorsanız, fakat ne konuşacağınız hakkında belirli bir planınız yoksa, fan oluşturma potansitelinize zarar veriyor olabilirsiniz. Fanlarınıza ne temsil ediyorsunuz? Seyrek şekilde paylaşım yapan sanatçılar, dinleyicileri ile sadakat hissi kuramazlar.

En basit şekliyle kendi müziğinize ve müziğinizin arkasındaki mesaja bakın, böylece müziğinizi dinleyenlerin nasıl kişiler olabileceğiyle ilgili fikir edinebilirsiniz. Müziğiniz, ayrılıkları anlatan karanlık, öfkeli şarkılardan mı oluşuyor? O zaman, örneğin son çıkan filmlerden, ayrılan ve birbirlerine bağıran bir çiftin sahnesini seçin, paylaşımda bulunun. Sosyal medyayı kullanarak fanlarınızla diyalog kurun, damganızıve kendi müziğinizin amacını tanımlayın.

Social Media Promotion for Musicians Book, sadece müzisyenler için sosyal medya promosyonu üzerine yazılmış bir kitap olması itibariyle önemlidir ve işinize yarayabilir.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s