Müzik kariyerinizi kendi elinizle bitirmek için 10 adım- Bölüm 2 (6-10 adım)

 

6) Web sitenizde bir mail listesine kayıt olma alanı olmaması, varsa yeterince ilgi çekmemesi

Eğer fan toplamak için sadece sosyal medyaya odaklanırsanız, bu bilgileri kaybetme olasılığına karşı kendinizi savunmasız bırakmış olursunuz. Kendi mail listenizi oluşturmalı ve insanları bu listeye kaydolmaya teşvik etmelisiniz. Eğer iyi bir webs iteniz varsa, işinize yaramasını sağlayın! listeye kaydolma teşviği olarak şarkı sözlerinizin bir pdf’ini vermeyi sakın ola düşünmeyin, böyle bir şey yerine hiç teşvik sağlamaya çabalamayın daha iyi. Mail listesine kaydolanlara kendi şarkılarınızdan birini gönderin.  Bu yolla, insanlara mantıklı ve ödül mantığı taşıyan bir teşvik sağlamış olursunuz, mail listeniz giderek güçlenir.

7) Haberleriniz için marketing sağlayan bir e-mail kullanmamak

Çoklu adrese gönderim yapabilen düzgün bir email hizmeti sağlayıcısı ile çalışmıyorsanız, toplu mail gönderirken muhtemelen illegal bir şey yapıyor oluyorsunuz. İnsanlara spam gönderiyor olursunuz ve mail adreslerini başkalarıyla paylaşıyor olursunuz. Başkalarının özel bilglerini paylaşmama kuralını ihlal etmiş olursunuz. MailChimp ya da Aweber gibi bir mail sağlayıcısı ile çalışmayı deneyin.

8) Başkalarının başarısına kendinizinkiyle karşılaştırarak tepki vermek

Bu, müzisyenler arasında büyük ve gerçek bir sorun aslında. Yolun bir oktasında, endüstriye ve hırslarımıza öyle odaklanırız ki, müziği unuturuz.

Kendinize ait şarkının son mixini duyduğunuzdaki o lezzetli hissi hatırlayın. Eğer başka bir müzik grubunun facebook apaylaşımında haftada 3 sahne yaptıklarını gördüğünüzde kendinizi, “ben de haftada 4 sahne yapmıştım” derken bulursanız, bir şeyler yanlış demektir. Bu sizinle ilgili değil. Bu bir yarışma değil. Hepimiz aynı endüstride çalışıyor olabiliriz fakat janralarımız, görünüşümüz ve tecrübemiz farklı. Müzik endüstrisi bizi birbirimize karşı yarıştırmayı seçebilir fakat bizim için seneçek bu olmamalıdır. Böyle bir post gördüğünüzde, “Harika!” gibi bir yorum yazabilir ve “beğen” tuşuna tıklayabilirsiniz. Başka müzisyenlere başarılı olduklarında destek vermek, karşılık bulmanızı sağlar. Bunu rekabetçi ve kalpsiz bir dünya olarak değerlendirirseniz yaratacağınız değer sınırlı kalacaktır.

9) Sadece bir şey sattığınızda mail listenize haber vermek

Aylarca haber alamadığınız bir müzisyenin aniden, “Hey! selam, haftaya albümümüm çıkıyor!” diye mail attığını düşünün. Muhtemelen o maili silersiniz. Listeden bile çıkabilirsiniz. Mail kutularımızda biriken satış ya da indirim mailleri can sıkıcıdır. Vakit ayırmalı, her hafta ya da on beş günde bir mail listenize yazmalısınız, onlara bir şarkınızın arkasındaki anlamı ya da gizemi anlatabilir, röportajlarda yaşadığınız komik anları aktarabilirsiniz. Bu tarz şeyler, yazılarınızı eğlenceli ve dikkat çekici kılar. Onlara içeriden bilgi verdiğiniz hissi yaratmalısınız, videolar paylaşın, düzenli iletişimde olduğunuz için izlenme oranlarınız giderek yükselecektir.

10) Business fikirlerini öne alıp yaratıcılığınızı unutmak

Makalalerde yer alan çoğu fikir, müzik endüstrisine eklemlenmiş standart, ana akım business fikirleri içerir.  Katıksız bir küçük işletme mentalitesi ile müzisyenler zeki adımlar atabilirler fakat bunu sıkıcı bir hale gelmeden yapmak gerekir. Unutmayın, iPod ilk mp3 oynatıcısı değildi, ama o ilk dikkat çekici tasarıma ve kullanıcıya dost bir fonksiyonelliğe sahipti.

Siz zaten bir müzisyen olarak yaratıcılıkla dolup taşmış kişilerdensiniz. Bu sizin avantajınız. Yaratıcılığınızı her mail’de, video konseptinde ve her sosyal medya paylaşımında kullanın. Duvarı aşın ve insanların aklında kalacak bir  şey yapın. Mail listenize şu başlıkla bir mail atmaya ne dersiniz, “…..’dan öğrendiğim 3 şey”. (En büyük müzikal ilhamınızdan bahsedebilirsiniz)

Yaratıcılığınızı stüdyo dışında da kullanmayı unutmayın!

 

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s