Albümden vazgeçmek: Single piyasasının avantajı

Doğayla uyum içinde çalışmanın yararlarıyla ilgili bir çok örnek vardır. Bir çocuk evin dışını keşfetmeye başladığında ona trafiğe göre hareket etmesi öğretilir. Bir marangoz damarlarla savaşmak yerine onlara uyumlu şekilde eşya yaptığında güzel sonuç elde eder. Sporda, bir takım, defansın boşluklarının avantajını kullanarak başarı elde eder, yani ısrarcı olmak yerine uyum sağlayarak başarıyı elde etmenin sayısız örneği vardır. Son on senede, müzik endüstrisi bu stratejiyi yok saymıştı, bu yüzden insanların müzik tüketim tarzıyla ve single ekonomisine uyumlu olmayan albümlerde ısrarcı oldular.
Nielsen Soundscan’e göre, 2011’de, 1.374 milyar dijital işlem yapıldı. Bunların yalnızca 103 milyonu, yani 7,5% luk kısmı albümlere aitti. Bu şu demek oluyor, online müzik almak için harekete geçen tüketicilerin 14 tanesinden sadece 1 tanesi albüm aldı. Önce Napster ve Mp3’ler, sonra iTunes ve iPod’lar, şimdi ise Spotify ve Turntable.fm ile, müzik tüketicisinin albüm yerine single tercih ettiği gerçeği tekrar tekrar kendini sağlamış oldu. Buna rağmen, geçen sene 77.000 albüm piyasaya sürüldü.
Bu gerçekle başa çıkacak bir strateji değişikliğine gitmek yerine, endüstrideki çoğu kişi bunun adil olamadığından şikayet ettiler ve bildiklerini okumaya devam ettiler. Bunun birçok sebebi olabilir. İlk sebep, markaların büyük satış yapacak albümler yapabileceklerine inanmaları. İkincisi, var olan pazarlama ve satış süreçleri, taktikleri, albümlere göre yapılmıştı ve şimdi bu sistemi değiştirmek zor geliyor. Son sebep ise, sanatçıların albüm çıkarmayı müzikal bir olarak ve profesyonel statülerine değer katan bir özellik olarak görmesi.

Bu yazı, bahsettiğimiz 3 sebebin gerçekliği olmadığını ve single şarkıların sanatçılar ve markaları için, promosyonel, finansal ve sanatsal olarak çok daha iyi olduğunu anlatacak.

Tek şarkı bazlı çıkış stratejisinin planı
Şarkı bazlı çıkışın başarılı yönetimi için 3 anahtar kural var:
1. Her şarkıya, kendi ayaklarının üzerinde durabilmesi için gereken zaman verilmelidir
2. Her şarkı, kendine özel pazarlama planı yapılmasını hak eder
3. Hiç bir şarkı, promosyonu yapılmadan erişilebilir değildir
Bu üç kuraldan sonra, parçayı sunmanın limitsiz sayıda yolu vardır. Bir sanatçı, her hafta, her gün, her 3. pazartesi şarkı çıkarabilir. Standartlaşmaya gerek yoktur. Gerçekten de şarkının nasıl çıkarıldığının bir önemi yoktur yeter ki her şarkının kendi has önemi olduğu felsefesi temel alınsın.

Bu strateji promosyonel olarak neden işe yarar?
Sadece tüketiciler tek şarkı formatını tercih etmez, müzik promosyonu outlet’leri de single şarkılara odaklanmıştır. Bunların bazı formatları:

Radyo: Radyoların hem ekmeği hem de yağıdır single’lar. Albüm odaklı radyolar, 1970’lerde radyoların danışmanlar tutmasıyla birlikte ölmüşlerdir.

Bloglar: Blog yazıları genellikle bir ya da iki şarkı hakkındadır.

Klüp tanıtımları: Bir klüpte, Dj şarkı mix’leri kullanır. Eğer albüm partisi değilse bir klüpte albümün ya da albümden bir kaç şarkı duymanız ihtimali oldukça düşüktür.

Müzik video: Müzik videoları sadece bir şarkı için yapılır. Albümün tamamına müzik videosu çekmek, para & zaman ister.

Müzik promosyon outlet leriyle uyumlu bir şekilde çalışabilmeye ek olarak, pazarlama açısından da tek şarkılık çıkış stratejisinin bir çok başka yararı var.

İlki, medyaya sürekli tanıtabilecek yeni varlıklara sahip olmak. Dijital çağın yarattığı bir şey, içeriklerin ve ürünlerin raf ömrünün artık çok daha kısa olması. Internet, yeni içerik ve ürünler için sürekli aç bir canavar gibi. Tek şarkı bazlı sistemde, medyaya entegre edecek yeni şeyleri sürekli yaratabilirsiniz. Albüm çıkardığınızda ise, ürün yerleştirmesiyle başa çıkmaya çalışırken yenilik faktörünü kaybetmiş olursunuz.

İkincisi, tek şarkılık çıkış, sürekli olarak fan kitlenizi büyüteceğiniz bir platform sunar. Şu anki medyaya baktığımızda, dikkat çekmenin en önemli varlık değeri olduğunu görüyoruz. Bu sebeple, sürekli yeni materyal sunan bir sanatçının, 1 seneden fazla süren aralıklarla albüm çıkarmaya kıyasla fan kitlesi çok daha geniş olacaktır.

Üçüncüsü, bu sistem tüketiciye ne aldığını bilme şansı verir. Tüketicinin, tek bir şarkı için albümü alıp, geri kalan şarkıların düşük kaliteli olduğunu hissetmesi ihanet edilmiş veya dolandırılmış hissetmesine sebep olabilir.

Bu strateji sanatsal olarak nasıl işe yarar?
Birincisi, bu sistem sanatçılara kendi oyunlarını kurma fırsatı tanır. Bu sayede her şarkı mikroskop altında incelenmiş olur. Albüm parçası olma sıfatından sıyrılır. Çok uçmuş olmayalım ama bu sayede şarkı yazarlığının altın çağı yaşanacak olabilir.

Sonraki avantaj, esnek sunum ve zaman fırsatı tanıması. Halihazırda, albüm döngüsünün ortasında, güncel olaylarla ilgili bir şarkı çıkarmakla ilgili bir çok sıkıntı vardır. Yeni şarkınız güncel olaylara ne kadar uygun olursa olsun, ne kadar harika bir şarkı yaratmış olursanız olsun, albümle ilgili promosyon paketinden dolayı, yeni çıkaracağınız şarkı albümünüzün satışlarını düşürebilir. Fakat tek şarkı sisteminde finansal kıskaçlar çok daha az olduğundan farklı şarkıların promosyon önceliğini istediğiniz gibi değiştirebilirsiniz.

 

 

 

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s