Dijital Müzik Distribütörünüzü Seçerken Dikkat Etmeniz Gerekenler

Müziğinizi iTunes, Beatport, Amazon’da satmak USED gibi birkaç şirketin aracılığıyla yapılabiliyordu. Fakat bugün, dijital çağın gelişimiyle birlikte, ürününüzü satmaya çalışacak yüzlerce dijital dağıtım şirketi var. Bir sanatçı ya da plak şirketi olarak, ihtiyacınıza cevap verecek seçenek ve hizmetleri olan güvenilir bir dağıtıcı bulmak için, zekice bir seçim yapmalısınız.

Doğru şirketi seçmek için dijital dağıtım şirketlerine sormanız gereken hayati sorular işte burada:

 

Ekipleri var mı?

Ürününüzle kimin ilgileneceğini bilmelisiniz, ekibin ne derece bilgili olduğunu da. Ekipten biriyle telefon ya Skype video mesajlarıyla konuşmayı talep edin. Eğer çok “meşgullerse” ve Skype videosu mesajında göreceğiniz yer işyeri yerine kişinin odası ise, şirketle ilgili ilk fikrinizi edinmiş olursunuz. Şirkette kimlerin çalıştığını öğrenmek de zekicedir, şirketin farklı departmanlarının yöneticilerine sorular sorun. Çalışanlarla konuşarak şirkette ne iş yaptıklarıyla ilgili bilgi toplayın.

 

Destek veriyorlar mı?

Herhangi bir şirketle çalışmadan önce, şirketin çalışma saatlerini, 24 saat içinde cevap alabilmek için ne zaman ve nasıl onlara nasıl ulaşmanız gerekeceğini bilmelisiniz. Eğer aksilikler olur ve 24 saat içinde cevap alamaz, sorunu çözemezsiniz küçük pürüzler büyük sorunlara doğru evirebilir. Bu yüzden şirketin iş etiğiyle ilgili bilgi edinmeye çalışın.

 

Hangi teknolojiyi kullanıyorlar?

Şirketin ne tür teknolojiler kullandığını bilmek çok önemlidir. Satışlarınızın kaydını tutan, içeriklerini ve daha birçok detayı etkili şekilde depolayan bir şirket bulmalısınız. Önemli bir not, günlük satış raporları ve içerik sistemimiz çok yakında eklenecek diyen şirketlere kesinlikle güvenmeyin. Vaatleri gerçek olsaydı şimdiye kadar çoktan bu özellikleri kullanmaya başlamış olurlardı.

 

Müziğinizi sunmak için kullandıkları farklı yollar var mı?

Farklı müşterilere farklı seçenekler sunan şirketler hizmetlerini, Synch Lisans, CD Basımı, Mastering, Marketing, Zil Melodileri, Müzik Videoları gibi çeşitlendirilebilir.

 

Müziğinizi ve müziğinizin nereye gittiğini kontrol ediyorlar mı?

İlgilenmediğiniz yerlere dağıtım yapmanın anlamı yoktur ilk günden itibaren hangi mağazalarda görünmek istediğinizi belirleyen sistem seçenekleri vardır. Ürününüzün nereye gönderildiğiyle ilgili her zaman seçim hakkınız olmalı, bu seçenek size sunulmuyorsa seçim özgürlüğüne sahip olup olmama ikilemini gözden geçirin.

Oranları esnek mi?

Bazı şirketler telif hakları için oran seçenekleri sunar ve “her şey size ait biz sadece dağıtım ücreti alıyoruz” demeye getirirler. Önemli nokta sizin neyi seçmek istediğinizdir. Adaletli oran telif haklarının %80-90’ınını sizin almanızdır. Oranlar bazen piyasaya ürün sunma sayınıza göre değişebilir, esnetilir. Eğer esneklik sağlanmıyorsa, fiyatlandırmaları için açıklama talep edin. Muhtemelen diğer şirketler gibi onların da kar-zarar hesaplarının sonucu olarak fiyatlandırma politikaları daha sabittir. Ticarette iki tarafın da makul kazanç sağlaması gerektiğini unutmamak lazım.

Son olarak şirketle daha önce çalışmış plak şirketleri ve sanatçıların yorumlarını alın.

İyi distribütörlere örnek şirket olarak Symphonic Distribution’ı inceleyebilirsiniz.

Türkiye’de, dijital dağıtıcı arayan müzisyenler için Digital Bosphorus doğru adres.

 

 

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s